Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw

W nawiązaniu do komunikatu umieszczonego https://pelplin.pl/wiadomosci/24826/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-  przekazujemy szczegółowe informacje w sprawie deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną CEEB) utworzono na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz.U. z 2021 r., poz. 554) oraz nałożono nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających budynkami lub lokalami.

Każdy właściciel lub zarządca budynku lub lokalu będzie zobowiązany do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracji o użytkowanych źródłach ciepła i spalania paliw. Dotyczy to zarówno domów mieszkalnych, jak i budynków użyteczności publicznej i lokali usługowych.

 Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?

Deklaracja będzie zawierała takie informacje jak:

  • imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  • adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  • informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  • numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  • adres e-mail (opcjonalnie).

Kogo dotyczy deklaracja?

Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu, który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.

Kiedy składać deklarację?

Od 1 lipca 2021 r.

Dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni

Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy czyli do 30 czerwca 2022 r.

Jak można złożyć deklarację?

  • W formie elektronicznej, czyli przez Internet – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu dostępny pod adresem https://zone.gunb.gov.pl . Możliwość składania deklaracji w sposób cyfrowy będzie wdrażane zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa. Sposobem uwierzytelnienia będzie Profil Zaufany, E-dowód oraz podpis kwalifikowany.
  • W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie. W przypadku umiejscowienia budynku na terenie gminy Pelplin deklarację pisemną należy złożyć do Urzędu Miasta i Gminy Pelplin ul. Plac Grunwaldzki 4, 83-130 Pelplin, w godzinach pracy urzędu. 

Uwaga obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!

Wszelkie informacje publikowane są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq.

Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować DO PRZEDSTAWICIELI GŁÓWNEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO e-mail: info-ceeb@gunb.gov.pl, tel.: (22) 661-94-54. 

Pliki do pobrania w formacie pdf.
Deklaracja A
Deklaracja B

Wyświetlono: 1070

Pobierz PDF

Załączniki

Mogą Cię również zainteresować