Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Zgodnie z informacją otrzymaną od Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, który jest odpowiedzialny za stworzenie bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB),
od 01 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku będzie zobowiązany do złożenia deklaracji do CEEB w terminach:
- 12 miesięcy dla budynków, które już istnieją,
- 14 dni dla nowopowstałych budynków.
Celem stworzenia centralnej bazy jest:
- poprawa jakości powietrza
- likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń emisji substancji powodujących smog.
CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy wiedzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do realizacji polityki niskoemisyjnej. Dla obywateli zostaną uruchomione usługi, które przyczynią się do poprawy stanu technicznego budynków w zakresie bezpieczeństwa, np. zamówienie przeglądu kominiarskiego czy inwentaryzacji budynku.
Szczegółowe informacje na temat CEEB znajdują Państwo na stronie internetowej:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq.
Wyświetlono: 705