Wybory do Rady Seniorów
Dobiegła końca pierwsza kadencja Rady Seniorów Gminy Pelplin. Ruszył więc nabór kandydatów na nowych radnych i radne. To propozycja dla osób, które chcą zmieniać gminę na lepsze, dbając o potrzeby jego starszych mieszkańców. Zgłoszenia można składać do 31 maja 2024 roku.
W środę, 15 maja ruszył nabór kandydatek i kandydatów do Rady Seniorów Gminy Pelplin. Składa się ona z 11 osób. Ma charakter konsultacyjny, doradczy i inicjatywny. Oznacza to, że do jej zadań należy m.in.: przedstawianie propozycji działań na rzecz najstarszych mieszkańców Gminy Pelplin, monitorowanie ich potrzeb, a także wydawanie opinii i formułowanie wniosków, służących rozwojowi działalności na rzecz seniorek i seniorów.
Jak się zgłosić?
Kandydatami do Rady Seniorów Gminy Pelplin mogą być wyłącznie osoby, które mieszkają w Gminie Pelplin, mają ukończony 60 rok życia oraz wyrażą zgodę na kandydowanie na członka Rady Seniorów Gminy Pelplin. Zgłoszenia można składać na formularzu stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 96/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin . Zgodnie z Uchwałą Nr VIII/64/19 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 26 kwietnia 2019 r., w sprawie utworzenia Rady Seniorów Gminy Pelplin oraz nadania jej statutu, Członków Rady Seniorów powołuje Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin w drodze zarządzenia, przy czym :
- dwóch przedstawicieli do składu Rady Seniorów wskazuje Uniwersytet Trzeciego Wieku w Pelplinie:
- czterech przedstawicieli do składu Rady Seniorów wskazują organizacje pozarządowe , które działają w Gminie Pelplin na rzecz osób starszych;
- czterech przedstawicieli do składu Rady Seniorów wskazują członkowie Klubów Seniora utworzonych w ramach rządowego programu Senior + działających na terenie Gminy Pelplin;
- jednego przedstawiciela do składu Rady Seniorów wskazuje bezpośrednio Burmistrz.
Druk formularza dostępny jest TUTAJ, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Pelplin, ( https://bip.pelplin.pl/a,30962,zarzadzenie-nr-962024-burmistrza-miasta-i-gminy-pelplin-z-dnia-15052024.html) a także w Referacie Społecznym Urzędu Miasta i Gminy Pelpin , ul. Plac Grunwaldzki 2 .
Formularz zgłoszeniowy należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Pelplin ul. Plac Grunwaldzki 4, w godzinach pracy urzędu, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Wybory do Rady Seniorów Gminy Pelplin 2024” do dnia 31.05.2024 r. do godziny 14:00.
Dodatkowe informacje dotyczące naboru do Rady Seniorów Gminy Pelplin udzielane są w Referacie Społecznym pod numerami telefonu 58/536 12 61 wew. 15 oraz w jego siedzibie, ul. Plac Grunwaldzki 2.
Wyświetlono: 463