Gmina Pelplin wprowadza "Pakiet Pomocowy dla Przedsiębiorców" w związku z epidemią koronawirusa (SARS CoV-2)
Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin wraz z przedstawicielami Rady Miejskiej w Pelplinie pragną pomóc Przedsiębiorcom, dając możliwość skorzystania z "Pakietu Pomocowego dla Przedsiębiorców",
którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami w usługach oraz handlu w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r., w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.
Mając na względzie trudną sytuację przedsiębiorców prowadzących działalność usługową, handlową i produkcyjną, podejmujemy działania, które powinny ułatwić funkcjonowanie zwłaszcza mikro i małych przedsiębiorstw w okresie obecnego kryzysu. Działania te, stosownie do naszych kompetencji i możliwości prawnych, związane będą głównie z ulgami i ułatwieniami.
Niniejszy ''Pakiet Pomocowy dla Przedsiębiorców'' będzie zawierał:
-
możliwość okresowego zwolnienia z płatności czynszu najemcom lokali należących do gminy, z branż objętych zakazem wynikającym z rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13 marca 2020 r.;
-
możliwość odroczenia terminów płatności czynszu najemcom lokali należących do gminy
wraz z możliwością rozłożenia tych płatności na raty; -
możliwość odroczenia terminów płatności lokalnych podatków oraz ewentualne rozłożenie
tych płatności na raty (brak rezygnacji z nienaliczania opłaty prolongacyjnej).
W ramach udzielenia ulgi w zakresie podatków lokalnych należy stosować regulacje zawarte
w art. 67b w powiązaniu z art. 67a ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r.
poz. 900 z późn. zm.). W myśl powołanego przepisu, organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą (w tym również wynajmującego nieruchomość), w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
-
odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
-
odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki określone w decyzji, o której mowa w art. 53a,
-
umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Aby uzyskać ulgi, dotyczących miesięcy od marca do maja włącznie, konieczne jest złożenie wniosku.
Udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań, w formach wskazanych powyżej, nastąpi na indywidualny wniosek podatnika, w ramach pomocy de minimis.
Uwaga!
Wnioski o udzielenie zwolnienia z płatności czynszu najemcom lokali należących do gminy
lub odroczenia terminów płatności, bądź rozłożeniem na raty czynszu najemcom lokali należących
do gminy a administrowanych przez Spółkę Pelkom, należy składać do Pelkom Sp. z o.o. ,
ul Starogardzka 12, 83-130 Pelplin.
W razie dodatkowych pytań lub wyjaśnień należy kontaktować się telefonicznie pod numerem 58 536 12 16.
Wnioski do Urzędu Miasta i Gminy Pelplin w obecnej sytuacji można złożyć:
-
za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Miasta i Gminy Pelplin, Plac Grunwaldzki 4, 83-130 Pelplin,
-
za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP (wniosek obowiązkowo opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
-
z uwagi na zamknięcie Urzędu Miasta i Gminy Pelplin dla bezpośredniej obsługi klienta, złożenie wniosku może odbyć się również poprzez umieszczenie korespondencji w specjalnej skrzynce zlokalizowanej przy wejściu do urzędu (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.30 do 12.30).
Przedsiębiorca wraz z wnioskiem powinien załączyć wymagane dokumenty:
-
Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
-
Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
-
Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y),
-
Dokumenty finansowe za 1 kw. 2020 roku i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej,
-
Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. (J. z 2018 roku. poz. 362 ze zm.)
oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania
art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352
z dnia 24 grudnia 2013 r.).
Dodatkowo pragniemy podkreślić, że każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie.
Ze względu na sytuację, w jakiej znaleźli się wszyscy podatnicy, mogą pojawić się rozwiązania systemowe w zakresie odroczenia płatności podatków ze strony samego ustawodawcy.
Wyświetlono: 2111