grafika Konserwator Zabytków Gminy Pelplin

Konserwator Zabytków Gminy Pelplin

Uprzejmie informujemy, że z dniem 3 kwietnia 2023 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Pelplin została zatrudniona Pani Anna Turczyn na stanowisko Konserwatora Zabytków Gminy Pelplin. Pani Anna Turczyn jest wieloletnim pracownikiem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku zatrudnionym na stanowisku Inspektora ochrony zabytków w Wydziale ds. Zabytków Ruchomych, Dokumentacji, Rejestru i Ewidencji Zabytków.

Pani Anna Turczyn będzie przyjmowała interesantów w każdą środę w godzinach od 13:00 do 16:00. W celu umówienia spotkania z Konserwatorem Zabytków Gminy Pelplin prosimy o kontakt z Sekretariatem Urzędu Miasta i Gminy Pelplin pod nr telefonu: 58/536 12 61 do 63.

Zakres zadań Konserwatora Zabytków Gminy Pelplin został określony w Porozumieniu z dnia 22.12.2021 r. zawartym pomiędzy Wojewodą Pomorskim a Gminą Pelplin w sprawie prowadzenia spraw z zakresu właściwości Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przez Gminę Pelplin. Do zakresu zadań Konserwatora Zabytków Gminy Pelplin należeć będzie prowadzenie niżej wymienionych spraw z zakresu ochrony zabytków nieruchomych należących do właściwości rzeczowej i miejscowej Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków:

  1. uzgadnianie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obszarów zabytkowych, objętych ochroną prawną w formie wpisu do rejestru zabytków, o jakiej mowa w art. 7 pkt 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.), zwanej dalej: „ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami”;
  2. uzgadnianie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obiektów i obszarów zabytkowych objętych jedną formą ochrony prawnej – polegającą na jej ustaleniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (art. 7 pkt 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami);
  3. wydawanie pozwoleń na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 1-4, 6, 8-11 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, z wyłączeniem: 
    1. pozwoleń dotyczących podziału nieruchomości zabytkowych oraz rozbiórek obiektów budowlanych znajdujących się na obszarach, o których mowa w pkt 1 porozumienia, będących własnością Gminy Pelplin,
    2. pozwoleń na roboty budowlane dotyczące budowy budynków powyżej trzech kondygnacji nadziemnych;
  4. uzgadnianie na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) pozwolenia na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego znajdującego się na obszarach, o których mowa w pkt 1 porozumienia, z wyłączeniem:
    1. pozwoleń na rozbiórkę obiektów budowalnych będących własnością Gminy Pelplin,
    2. pozwoleń na budowę lub rozbiórkę budynków powyżej trzech kondygnacji nadziemnych;
  5. wydawanie na podstawie art. 83a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098) zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości lub jej części, na obszarach, o których mowa w pkt 1 porozumienia;
  6. wydawanie decyzji w sprawach, o których mowa w art. 84 ust. 4, 5, 7 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody w zakresie, w jakim strona przejmująca uzyskała uprawnienie do wydawania zezwoleń na usunięcie drzewa lub krzewu;  
  7. wydawanie na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji nakazujących właścicielowi lub posiadaczowi zabytku nieruchomego ujętego w gminnej ewidencji zabytków lub nieruchomości o cechach zabytku, położonych na obszarach zabytkowych, o których mowa w pkt 1 porozumienia, udostępnienie zabytku lub nieruchomości na czas niezbędny do przeprowadzenia badań, jednak nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna;
  8. wydawanie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy o ochronie zbytków i opiece nad zbytkami decyzji o wstrzymaniu wykonywanych bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu, prac konserwatorskich lub restauratorskich, badań konserwatorskich lub architektonicznych, robót budowlanych bądź innych działań, o których mowa w art. 36 ust. 1 pkt 8, 10 i 11 ustawy o ochronie zbytków i opiece nad zbytkami, na obszarach zabytkowych, o których mowa w pkt 1 porozumienia bądź w otoczeniu tych obszarów wpisanym do rejestru zabytków;
  9. wydawanie na podstawie art. 44 ust. 1 pkt 1-4 oraz ust. 2-3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji wobec osoby, która podjęła bez pozwolenia lub z naruszeniem warunków pozwolenia działania, o których mowa w art. 36 ust.1 pkt 1, 2, 8, 10 i 11 tej ustawy, na obszarach zabytkowych, o których mowa w pkt 1 porozumienia bądź w otoczeniu tych obszarów wpisanym do rejestru zabytków;
  10. wydawanie na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji wobec osoby, która wykonała określone w tym przepisie działania na obszarach zabytkowych, o których mowa w pkt 1 porozumienia bądź w otoczeniu tych obszarów wpisanym do rejestru zabytków;
  11. prowadzenie w trybie art. 38, art. 39, art. 40 i art. 41 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami kontroli przestrzegania i stosowania przepisów tej ustawy, a w szczególności dokumentowanie ustaleń kontroli stosownymi protokołami i wydawanie w oparciu o te ustalenia zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie ich wykonania, jak również powiadamianie stosownych organów o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Wyświetlono: 1125

Pobierz PDF

Mogą Cię również zainteresować