Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin ogłasza nabór wniosków w ramach realizacji zadania dotyczącego „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin”.
O udzielenie dofinansowania mogą ubiegać się mogą osoby fizyczne lub wspólnoty mieszkaniowe, które:
- posiadają tytuł prawny do nieruchomości, położonych na terenie Gminy Pelplin, zabudowanych budynkiem mieszkalnym, gospodarczym lub garażowym, na których znajdują się materiały zawierające azbest. Pisemną zgodę właściciela/współwłaścicieli nieruchomości na wykonanie zadania inwestycyjnego, a w przypadku współposiadania również pisemną zgodę współposiadaczy;
- zamierzają zlikwidować pokrycia dachowe lub elewacyjne zawierające azbest, znajdujące się na terenie nieruchomości,
z zastrzeżeniem, że w chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nieruchomość nie może być wykorzystywana na cele działalności gospodarczej ani jakiejkolwiek innej działalności zarobkowej, bez względu na jej formę prawną oraz sposób organizacji.
Dotowane będą koszty wynikające z realizacji zadań polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest, tj.:
- koszty demontażu (zdjęcia) płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych z dachów lub elewacji budynków, zabezpieczenia ich zgodnie z obowiązującymi przepisami, załadunku, transportu oraz unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadów na uprawnionym składowisku;
- transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest już zdemontowanych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych na terenie Nieruchomości i objętych inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest.
Wnioski wraz z załącznikami należy składać w terminie do 19.05.2021r. (liczy się data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Pelplin).
Wnioski przyjmowane są wyłącznie w formie wypełnionego formularza wraz z załącznikami:
- w przypadku prawa własności/współwłasności, użytkowania wieczystego, zarządzania nieruchomością – aktualny wyciąg z księgi wieczystej, zawierającej aktualne wpisy, zgodne ze stanem faktycznym na dzień złożenia wniosku, prowadzonej dla nieruchomości, na której znajduje się budynek mieszkalny, gospodarczy lub garażowy, na którym zamierza się przeprowadzić demontaż wyrobów budowlanych zawierających azbest; w przypadku innego prawa niż własność – tytuł prawny uprawniający do władania nieruchomością,
- w przypadku współwłasności (w tym również współwłasności małżeńskiej) – pisemna zgoda wszystkich współwłaścicieli na usunięcie wyrobów budowlanych zawierających azbest;w przypadku innego prawa niż własność – pisemna zgoda właścicieli nieruchomości lub zarządcy nieruchomości oraz pisemna zgoda ewentualnych współposiadaczy,
- ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest wg wzorustanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu,
- informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Regulaminu,
- oświadczenia w sprawie:
- klauzula informacyjna dotycząca zgody na przetwarzanie danych osobowychn w postępowaniu o udzielenie dotacji stanowi załącznik nr 4 Regulaminu,
- niewykorzystywania Nieruchomości na cele działalności gospodarczej ani jakiejkolwiek innej działalności zarobkowej w chwili złożenia wniosku – załącznik nr 5 Regulaminu
Informacja o uzyskaniu dotacji na usuniecie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Pelplin ogłoszona zostanie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w terminie do 30.07.2021r. Po pozytywnej decyzji Funduszu w sprawie przyznania dotacji, Urząd Miasta i Gminy Pelplin wybierze Wykonawcę zadania (Firmę, która usunie wnioskowane wyroby). Wnioskodawcy po wybraniu Wykonawcy zobowiązani będą do spełnienia wszystkich warunków koniecznych do wykonania zadania w zakresie przedstawionym we wnioskach o dotację. Zadanie realizowane będzie od momentu wyboru Wykonawcy do dnia 30 października 2022 roku.
Pliki do pobrania:
- Regulamin zasad przyznawania i rozliczania dotacji na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
- Wniosek o udzielenie dotacji z zakresu ochrony środowiska, związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
- Informacja o wyrobach zawierających azbest
- Klauzula Informacyjna regulaminu zasad przyznawania i rozliczania dotacji na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
- Oświadczenie o niewykorzystywaniu nieruchomości na cele działalności gospodarczej ani jakiejkolwiek innej działalności zarobkowej
Wyświetlono: 1052