"W pułapce kamery" - nauczanie zdalne okiem uczniów i psychologów

Minął rok od rozpoczęcia pandemii i podjęcia nauki zdalnej w szkołach. W związku z tym Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży stworzyła film „W pułapce kamery”, w którym Michał Olszański rozmawia z uczennicą liceum Aleksandrą, oraz psycholożka Katarzyną Miller na temat wyzwań z jakimi muszą się zmierzyć uczniowie i nauczyciele w obecnej sytuacji. Poczucie bycia ciągle obserwowanym, zatarcie granicy między sferą publiczną, a prywatną czy brak kontaktu z rówieśnikami przyczyniają się do pogorszenia wyników w nauce, ale też kondycji psychicznej młodych ludzi.

Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemii. Wydaje się jednak, że to młodzież szkolna najbardziej odczuwa jej skutki. Zostali postawieni w sytuacji, w której kontakt z rówieśnikami, czyli coś co pozwala im się rozwijać, budować własny świat i tożsamość zostało dość gwałtownie zabrane.

Polecamy obejrzenie rozmowy oraz zachęcenie rodziców, nauczycieli i uczniów do posłuchania.

Link do rozmowy

Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Wyświetlono: 314

Pobierz PDF

Mogą Cię również zainteresować