Strategia Rozwoju Elektromobilności Miasta i Gminy Pelplin na lata 2020 – 2030 została przyjęta
W dniu dzisiejszym (27 listopada 2020 r.), podczas Sesji Rady Miejskiej w Pelplinie, radni jednogłośnie przyjęli „Strategia Rozwoju Elektromobilności Miasta i Gminy Pelplin na lata 2020 – 2030”. Strategia zawiera analizę możliwych i planowanych działań jakie należy podjąć, aby przyczynić się do realizacji zobowiązań i celów określonych w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz Planie Rozwoju Elektromobilności w Polsce.
Szerokie pojęcie elektromobilności stanowi wyzwanie, które wiąże się z możliwością otwarcia nowych perspektyw, sektorów gospodarczych związanych z infrastrukturą ładowania pojazdów, sprzedażą, naprawą i serwisowaniem samochodów, wykorzystaniem i wdrożeniem inteligentnych technologii (Smart City) przyczyniając się do lokalnego rozwoju gospodarczego. Strategia przewiduje rozwój również społeczny poprzez osiągnięcie efektów w zakresie dostępności komunikacji zbiorowej w tym również dla osób niepełnosprawnych, a także do poprawy jakości powietrza poprzez zastąpienie pojazdów napędzanych paliwem na tabor zeroemisyjny. Dynamiczny rozwój technologii wiąże się z założeniami inwestycyjnymi w inteligentnym systemie zarządzania jakim jest tzw. technologia Smart City czy odnawialne źródła energii. Tego typu działania racjonalizują zużycie energii a tym samym obniżają się koszty utrzymania. Realizacja Strategii przyczyni się tym samym do podniesienia atrakcyjności gminy dla mieszkańców oraz osób odwiedzających (m.in. poprzez poprawę jakości powietrza, dostępność nowoczesnych rozwiązań technicznych związanych z wypożyczaniem elektrycznych środków transportowych) oraz rozwoju gospodarczego otwierając gminę na nowy sektor gospodarczy jakim jest elektromobilność.
Dokument strategiczny Gminy Pelplin pn.: „Strategia rozwoju elektromobilności Miasta i Gminy Pelplin na lata 2020 – 2030” został przygotowany w ramach dofinansowania, które Gmina Pelplin otrzymała z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 100% kosztów realizacji projektu w ramach Programu priorytetowego nr 3.4. „Ochrona atmosfery 3.4. GEPARD II – transport niskoemisyjny”. Ostateczny koszt wyniósł 49.800 zł.
Wyświetlono: 513