Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
Gmina Pelplin na realizację zadania pn. „Usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin (edycja 2024)” otrzymała dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Gdańsku w ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.
Zadanie realizowano na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D//II-3/2723/2025/AZBEST – 2024 z dnia 10 kwietnia 2025 roku zawartej pomiędzy WFOŚiGW reprezentowanym przez Prezesa Zarządu Pana Łukasza Tamkun i Gminą Pelplin reprezentowaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Mirosława Chyłę.
W ramach zadania zebrano, przetransportowano oraz unieszkodliwiono odpady zawierające azbest z 6 budynków zlokalizowanych na terenie 6 gospodarstw rolnych położonych w miejscowościach Gminy Pelplin: Wola, Gręblin, Pomyje, Bielawki (2 nieruchomości) i Rożental o łącznej wadze 36,740 Mg. Odpady w całości zostały unieszkodliwione na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w miejscowości Małociechowo, gm. Pruszcz. Koszt kwalifikowalny zadania wyniósł 22.044,00 zł.
Wysokość dofinansowania w formie dotacji ze środków udostępnionych przez WFOŚiGW w Gdańsku w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW „Ogólnopolski Program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych wyniósł 22.044,00 zł
Wyświetlono: 58