Podsumowanie zadania usuwania azbestu 2025

Gmina Pelplin w 2025 roku zrealizowała zadanie pn. „Usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pelplin”

Tegoroczna realizacja zadania umożliwiła demontaż, zabezpieczenie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z 3 nieruchomości, natomiast zabezpieczenie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z 11 nieruchomości. Dodatkowo zrealizowano transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z 6 nieruchomości, które w poprzednich latach skorzystały z dotacji ofertowanej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie wymiany poszyć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia i środowiska w gospodarstwach rolnych.  Łączna masa wyrobów zawierających azbest unieszkodliwionych z terenu Gminy Pelplin w 2025 r., pozwoliła na osiągnięcie efektu ekologicznego na poziomie 100,0200 Mg.

Gmina Pelplin zleciła wykonanie zadania firmie ECO -POL Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszczu.

Wszystkie prace związane z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest zostały przeprowadzone zgodnie z wymogami ochrony środowiska i przepisami BHP.

Koszt zadania wyniósł 60.007,20 zł brutto, sfinansowany ze środków budżetu Gminy Pelplin na 2025 rok oraz z dofinansowania w formie dotacji z udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Gdańsku, gdzie koszt kwalifikowany opiewał na kwotę 22.044,00 zł brutto, przy zachowaniu odpowiednich założeń wynikających z umowy dofinansowania.

Więcej informacji https://wfos.gdansk.pl/ 

Wyświetlono: 97

Pobierz PDF

Mogą Cię również zainteresować