zajęcia z robotyki i programowania.

Robotyka i programowanie w ramach projektu „Kompetencje i umiejętności drogowskazem do sukcesu w przyszłości”

Na terenie Gminy Pelplin realizowany jest projekt edukacyjny pt. „Kompetencje i umiejętności drogowskazem do sukcesu w przyszłości”. Głównym celem przedsięwzięcia jest wsparcie uczniów i nauczycieli poprzez podniesienie jakości edukacji oraz rozwój kluczowych kompetencji, niezbędnych do odniesienia sukcesu na współczesnym rynku pracy. Projekt obejmuje pięć szkół, dla których Gmina Pelplin jest organem prowadzącym.

Zgodnie z założeniami projektu, udział w nim weźmie ostatecznie ponad 100 nauczycieli oraz ponad 800 uczniów. W jego ramach realizowanych jest 13 typów zajęć dodatkowych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb uczestników.

Jednym z elementów programu są zajęcia z robotyki i programowania. W ich trakcie uczniowie rozwijają zdolności logicznego myślenia, uczą się współpracy w grupie oraz nabywają podstawowe umiejętności z zakresu programowania i obsługi prostych robotów. Uczestnicy mają okazję rozwiązywać zadania problemowe, projektować trasy dla robotów i wykonywać złożone polecenia na podstawie określonych wytycznych. Zajęcia te pomagają uczniom rozwijać kompetencje cyfrowe i techniczne, a także wspierają kreatywność oraz uczą samodzielnego podejmowania decyzji. Ponadto rozbudzają zainteresowania nowoczesnymi technologiami i przygotowują uczniów do dalszej nauki w obszarze informatyki oraz nauk inżynieryjnych.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. „Kompetencje i umiejętności drogowskazem do sukcesu w przyszłości”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021–2027.

Realizatorem projektu jest Gmina Pelplin w partnerstwie z Centrum Edukacyjnym „IDEA” z Krakowa.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć pod adresem:
https://bit.ly/KompetencjeDoSukcesuPelplin

pasek_logotypow_fep_21-27_poziomy_kolorowy.png [1689x156]

#FunduszeUE #KompetencjeDoSukcesuPelplin

Wyświetlono: 124

Pobierz PDF

Mogą Cię również zainteresować