Raport o stanie Gminy Pelplin za 2024 rok
Informujemy, że „Raport o stanie Gminy Pelplin za 2024 rok”, który przygotowany został zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest do wglądu w biurze Rady Miejskiej w Pelplinie oraz w załączaniu poniżej.
W myśl zapisów tej ustawy Wójt, Burmistrz lub Prezydent, co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Gminy „Raport o stanie gminy”. Raport obejmuje podsumowanie działalności w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii realizowanej przez Gminę i jej jednostki organizacyjne, uchwał Gminy i funduszu sołeckiego. Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium.
Sesja Rady Miejskiej w Pelplinie odbędzie się 26 czerwca o godz. 9:00 w siedzibie Rady Miejskiej w Pelplinie (Plac Grunwaldzki 2, 83-130 Pelplin).
Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności, a nad jego treścią przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. W tym celu składa się do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Pelplinie pisemne zgłoszenie poparte podpisami, co najmniej 20 osób (wzór zgłoszenia w załączeniu poniżej).
Zgłoszenie takie składa się najpóźniej w dniu 25 czerwca do godz. 10:00 w biurze Rady Miejskiej (Plac Grunwaldzki 2, 83-130 Pelplin).
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszeń otrzymanych przez Przewodniczącego Rady. Maksymalna liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z raportem i do wzięcia udziału w debacie.
Wzór zgłoszenia udział w debacie nad „Raportem o stanie Gminy”
Wyświetlono: 104