Złóż wniosek - Usuwanie wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin ogłasza nabór wniosków w ramach realizacji zadania dotyczącego „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin”.
O udzielenie dofinansowania mogą ubiegać się:
- osoby fizyczne,
- przedsiębiorcy,
- rolnicy,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- spółdzielnie mieszkaniowe,
- stowarzyszenia,
zwane dalej "Wnioskodawcami", które
- posiadają tytuł prawny do nieruchomości w postaci prawa własności/współwłasności, prawa użytkowania wieczystego lub są zarządcą nieruchomości działającym w imieniu Wspólnoty mieszkaniowej/Spółdzielni do nieruchomości położonych na terenie Gminy Pelplin, zabudowanych budynkiem, na którym znajdują się wybory zawierające azbest oraz posiadają pisemną zgodę właściciela/współwłaściciela nieruchomości na wykonanie zadania, a w przypadku współposiadania również pisemną zgodę współposiadaczy lub uchwałę dotyczącą zgody na realizację zadania.
- zamierzają zlikwidować pokrycia dachowe lub elewacyjne zawierające azbest, znajdujące się na terenie nieruchomości.
Dofinansowaniu będą podlegały koszty kwalifikowane, wynikające z realizacji zadań określonych poniżej. Poprzez koszty kwalifikowane zadania, objęte dofinansowaniem, rozumie się:
- koszty demontażu (zdjęcia) płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych z dachów lub elewacji budynków, jak również rur azbestowych, zabezpieczenia ich zgodnie z obowiązującymi przepisami, załadunku, transportu oraz unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadów na uprawnionym składowisku;
- transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest już zdemontowanych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych na terenie nieruchomości.
Dofinansowanie przyznaje się tylko raz dla danej nieruchomości.
Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji, a także nie obejmuje kosztów wykonania dokumentacji technicznej.
Wnioski złożone po dokonaniu wyboru Wykonawcy zadania lub po wyczerpaniu środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminny Pelplin na 2025 rok lub w przypadku wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel przez Fundusz, będą umieszczane na liście rezerwowej według kolejności wpływu.
Wnioski wraz z obowiązkowymi załącznikami należy składać w terminie do 24.01.2025 r. (liczy się data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Pelplin).
Wnioski przyjmowane są wyłącznie w formie wypełnionego formularza wraz z załącznikami:
- w przypadku prawa własności, współwłasności, użytkowania wieczystego, zarządzania nieruchomością – aktualny wyciąg z księgi wieczystej, zawierającej aktualne wpisy, zgodne ze stanem faktycznym na dzień złożenia wniosku, prowadzonej dla nieruchomości, na której znajduje się budynek, na którym zamierza się przeprowadzić zadanie; w przypadku innego prawa niż własność – tytuł prawny uprawniający do władania nieruchomością;
- w przypadku współwłasności (w tym również współwłasności małżeńskiej) – pisemną zgodę wszystkich współwłaścicieli na usunięcie wyrobów zawierających azbest; w przypadku innego prawa niż własność – pisemną zgodę właścicieli nieruchomości lub zarządcy nieruchomości oraz pisemną zgodę ewentualnych współposiadaczy;
- w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą - załączenie kserokopii postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub kserokopię notarialnego poświadczenia dziedziczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez spadkobiercę;
- w przypadku wspólnoty mieszkaniowej - załączenie zgody w formie uchwały z zebrania właścicieli lokali dotyczącej usuwania wyrobów zawierających azbest;
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest według wzoru stanowiącego załącznik 2 do Regulaminu;
- informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do Regulaminu;
- podpisaną klauzulę informacyjną – załącznik nr 4 Regulaminu
- kserokopię prawomocnego zgłoszenia prac remontowych dokonanego w Starostwie Powiatowym lub ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę wymaganej zgodnie z przepisami prawa budowlanego - dotyczy dofinansowania prac demontażowych;
- Oświadczenie wnioskodawcy, że budynek jest użytkowany zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zgodnie z załącznikiem nr 5 Regulaminu.
- Oświadczenie wnioskodawcy, że nie będzie korzystał i nie korzystał z dofinansowania z innych środków publicznych na realizację zadania. Wyjątek stanowią dofinansowania realizowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach zadania dotyczącego wymiany pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych, zgodnie z załącznikiem nr 5 Regulaminu.
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Gmina Pelplin planuje złożyć wniosek o udzielenie dofinansowania dla zadań wpisujących się w Program Priorytetowy „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”, Po pozytywnej decyzji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w sprawie przyznania dofinansowania, Urząd Miasta i Gminy Pelplin wybierze Wykonawcę zadania (Firmę, która usunie wyroby zawierające azbest). Wnioskodawcy po wybraniu Wykonawcy zobowiązani będą do spełnienia wszystkich warunków koniecznych do wykonania zadania w zakresie przedstawionym we wnioskach o dofinansowanie. Zadanie realizowane będzie od momentu wyboru Wykonawcy, najpóźniej do 15 października 2025 roku.
O zakwalifikowaniu wniosku do realizacji Wnioskodawca zostanie poinformowany telefonicznie.
Wnioskodawca zawrze umowę z Gminą na dofinansowanie zadania związanego z utylizacją wyrobów zawierających azbest. Umowa zawarta zostanie w formie pisemnej. Stronami umowy będą Gmina Pelplin oraz Wnioskodawca. Gmina Pelplin w zawartej umowie określa maksymalną kwotę udzielanej pomocy de minimis jaką może otrzymać Wnioskodawca tj. do wartości 5.000,00 zł
Pliki do pobrania:
- Regulamin zasad przyznawania i rozliczania dofinansowania na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
- Wniosek o udzielenie dofinansowania z zakresu ochrony środowiska, związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
- Informacja o wyrobach zawierających azbest
- Klauzula informacyjna regulaminu zasad przyznawania i rozliczania dofinansowania na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pelplin
- Oświadczenie
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Wyświetlono: 1404